diumenge, 20 de setembre del 2009

Inici

Tot sovint he sentit dir que no pots estimar allò que no coneixes.

Així m'ha passat amb el fet intercultural i també amb les possibilitats de les noves tecnologies:
Déu n'hi do quins ulls més oberts m'estan deixant tot aquest munt de possibilitats que sobtadament estic explorant!!

Començant aquesta assignatura, em plantejo quines són les meues expectatives.
Diria que entre altres, aprendre, compartir, obtenir informació, aprofundir-hi a través de la reflexió pròpia i compartida, obtenir eines i recursos per treballar més i millor l'ampli ventall de nens que rebem a les escoles...
També assolir coneixements per tenir arguments que em permetin posicionar-me davant dilemes i debats com són els que plantegen els límits entre la permissivitat i la convivència respectuosa.

Si em pregunto quin són els continguts i competències que hauré de treballar i assolir en l'assignatura, entenc que com a futura psicopedagoga hauré de desenvolupar entre d'altres, la CCBB de Conviure i habitar el món.
Això implicarà conèixer l'actual sistema d'acollida als nouvinguts a Catalunya: organització, planificació, persones implicades, manera de desenvolupar el treball en equip, adquirir estratègies organitzatives i curriculars per gestionar l'atenció directa a aquest alumnat i a tots els altres en un marc inclusiu i respectuós.

En quant a les meves experiències en relació als blocs, són ben poques. Estic una mica "entabutxada" que diuen a les meues terres: que si blocs, que si links, que si webs, que si documents compartits, grups virtuals....
Espero sobreviure a l'intent i aprendre'n molt.

Benvinguts i bona feina.
Ens llegim i coneixem ni que sigui virtualment.

Bona nit.