dissabte, 19 de desembre del 2009

TANCAMENT DE L'ASSIGNATURA I AVALUACIÓ.

Em disposo amb aquesta darrera entrada al bloc a través de l'assignatura, a fer una avaluació general del funcionament del bloc i del desenvolupament de l'assignatura en sí mateix.

A. BLOC

Per diferents motius, des de sempre he pensat que el fet d'escriure era un acte íntim, i depèn de com, el fet de fer-lo públic, podia arribar a esdevenir fins i tot una mica impúdic. (No em feu cas, je,je... tot sovint "perdo oli"!)
Si ens centrem en la realització del bloc, la demanda d'escriure-hi suposa fer funcionals els coneixements adquirids.
Implica conjuminar-hi el saber com a coneixement amb el saber fer i el saber ser (posicionament personal) per tal de mirar de comunicar amb assertivitat amb un potencial lector.
L'ús del bloc és clau per trencar amb la virtualitat de l'aula, per obrir espais i coneixença (en un entorn d'estudi a priori individualista) a realitats de molts companys que altrament no serien més que una adreça de correu electrònic o la foto d'un perfil.
A més, el fet d'introduir-hi una entrada després de cada PAC et porta a elaborar una reflexió, un resum, una síntesi més profitosa per anar fent camí i avançant en els nous aprenentatges. Tot plegat, finalment acaba convertint-se en un recull d'evidències o portfoli del treball fet i de tot l'après.
Entenc que el bloc és un molt bon recurs i que estaria bé donar-li una funcionalitat genèrica que es pugués vincular amb altres àmbits de la meva feina, però ara mateix he de prioritzar (em faig curta de jornal!). El dia a dia em porta i se'm fa molt difícil mantenir obert i actiu aquest espai. I em sap greu perquè dins l'assignatura ha estat l'activitat que més m'ha aportat, sobretot pel fet d'entendre tant el bloc com els mitjans informàtics com una "eina per..." i no com un "fi on arribar".
En quant a les aportacions que hi he anat penjant, vistes en perspectiva penso que han estat un pèl denses de contingut. Potser hauria estat bé anar-hi introduint enllaços, més fotografies...
A trets generals, només afegir que les possibilitats que et brinda el bloc et fan prendre consciència del munt d'informació, de recursos, d'experiències, de possibilitats... que altrament haurien quedat reduïdes a un trist temari i a un grapat de ressenyes bibliogràfiques.


B. ASSIGNATURA.

A mida que aquesta avançava he anat prenent seguretat personal en la gestió i l'ús dels aspectes tècnics que requeria el seu estudi.
Ha estat un plaer anar-te'n sentit cada cop més segura en la seva utilització.
Coneixia a priori pel fet que altres companyes me'n havien parlat la dinàmica de treball que hauria d'emprar. No m'ha sorprès gens en aquest sentit l'haver d'utilitzar les TIC per cursar-la. És més, m'ha recordat en molts procediments i plantejaments a l'assignatura d'NTICEDU amb la qual també vaig treballar força i aprendre moltíssim.
Ressenyar que em sembla que la metodologia empreda en l'assignatura ha permès assolir en escreix els objectius plantejats inicialment al pla docent.
Tot això són pòsits, bagatges que et permeten construir una visió dels recursos i de les possibilitats de comunicació i recerca d'informació que em seran molt útils en la meva propera tasca com a psicopedagoga, la qual segurament estarà farcida de canvis i atzars que requeriran de l'ús de les noves tecnologies.
Per acabar només dir que valoro especialment el recull de webquest que entre tots i totes hem anat elaborant. Tot plegat configura un bon coixí de materials, d'activitats, d'enllaços... que estan molt bé!

Bones i merescudes vancances de Nadal a totes i tots.
Fins la propera.